Anasayfa / İYİbu

İYİbu

ENGELSİZ BELEDİYE ( İYİbu )

Engelliler ve yaşlıların hayatını kolaylaştırmak, belediye hizmetlerini herkes için ulaşılabilir hale getirmek, ve bilgi teknolojilerini etkin kullanmak amacıyla oluşturulan projede, iletişim araçları kullanılarak çağrı merkezindeki işaret dili bilen uzmanlarımıza canlı (görüntülü) olarak bağlantı sağlanmaktadır. Vatandaşlar Belediye ile ilgili tüm sorularını online görüntülü sorarak, destek alabilmekte ve çözüm gerçekleşmektedir. Eğer telefon kullanmalarına mani olacak vb. bir engelleri var ise veya işaret dili bilmiyor iseler, bulundukları konuma mobil belediye ekiplerimiz 7/24 anında ulaşabilmektedir. Mobil uygulamadan, 444 7 008 numaraya atılan kısa mesajla veya araçlarda, duraklarda, şehrin çoğu noktasındaki kioks vb. yerlerdeki karekodların okutulması halinde görüntülü işaret dili hizmeti devreye girmekte, ya da Belediye sistemine kayıtlı adres veya konumlarına anında ulaşılmaktadır. Digital haritaların, mobil ve akıllı teknolojilerin kullanıldığı sistemlerle, ekiplere online aktarılan iş durumu ve bilgisi, hızlı çözüm sonrasında da raporlama ile vatandaşa geri dönüş yapılmaktadır.

Artvin Belediyesi, İYİBU uygulamasıyla vatandaşların soru, görüş, öneri ve sorunları teknolojinin sağladığı tüm imkânları kullanarak ilgili birimleriyle anında paylaşarak ve hızlı bir şekilde çözüme kavuşturuyor.


 

ENGELSİZ BELEDİYE ( İYİbu ) projesi genel olarak aşağıdaki kısımlardan oluşmaktadır.

  • Vatandaş (Engelli, yaşlı) Arayüzü (uygulama, site, sosyal medya, whatsapp, vb.)
  • Çağrı Merkezi Arayüzü
  • Saha Amiri Arayüzü
  • Saha Personeli Arayüzü
  • Haberleşme
  • Veritabanı
  • Raporlama

Proje ve Kazanımları

  • İş Emrinin Anlık Ulaştırılması
  • Personelin ve Araçların Anlık Takibi
  • En Yakın Personeli Görevlendirme
  • En Kısa Yolu Belirleme
  • Fotoğraf/Video ile Kayıt Edebilme
  • Alt Yapı ve İş Konumunu Dijital Haritada Görebilme
  • Teknoloji Kullanım Maliyetleri Tasarrufu
  • Saha Personeline Rahat Ulaşım ve Paylaşım
  • Anlık İstenilen Tarihler Arası Raporlama ve İş Detayı
  • Personel İş Başarma Durum Grafikleri
  • Kiosk’dan ve Her Cihazdan Kullanım Kolaylığı

Proje Çağrı Merkezi ve Çözüm masası ile başlamış, Türk Telekomdan alınan kısa numara 444 7 008 Engelsiz Mesaj hizmeti eklenerek devam etmiş, sonrasında  Turkcell Ekipmobil ile sürekli güncellenen dijital haritalar ve iş kontrol sistemi eklenmiş,  Sosyal Medya ve Whatsapp uygulaması eklenerek geliştirilmeye devam eden İYİbu, Araç takip sistemi, Görevli Personel konum bilgileri, sisteme eklenerek sürekli gelişen uygulama içinde Belediye grubuna personel haricinde mahalle muhtarları, mahalle temsilcileri eklenerek büyümeye devam etmiş olup; turkiye.gov.tr de e-devlet kapısı üzerinden sunulan hizmetler, belediyeler bölümünde Artvin Belediyesi hizmetlerine eklenmiştir.

Engelli ve yaşlı vatandaşlarımız için durumun özelliğine uygun hizmet götürülmesi ve  sosyal hayata katılımını arttırmak amacıyla geliştirilen projelere öncülük etmek ve ülkemizde vatandaşlara sunulan hizmetlerin en iyi şekilde gerçekleştirilmesi için yoğun çaba sarf etmekteyiz.

Çağımız bilgi çağı ve günümüz toplumu da bilgi toplumu olarak nitelenirse, günümüzde bilgiye erişimin ne kadar önemli ve hayati bir konu ve herkes için bir hak olduğu da ortaya çıkıyor. Erişilebilirlik ve ulaşılabilirlik konusu sadece mimari düzenlemelerde, caddelerde binalarda değil, hizmetin her alanında yansımaları olan bir olgudur. Özellikle bilgiye erişim toplumun tüm fertleri için bir haktır.  Engelli ve yaşlılara yönelik hizmetlerin öncülüğünü üstlenen Artvin Belediye Başkanlığı, Engelli  ve Yaşlılar için yürütülen çalışmalar neticesinde işitme engellilerin ve yaşlıların kullanımına yepyeni bir hizmet daha sundu.

Engelli ve yaşlıların her alanda bilgiye erişilebilirliklerine büyük önem veren Artvin Belediye Başkanlığı bundan böyle işitme engellilere kulak veriyor ve iletişimde engelleri kaldırıyor. İşitme engelliler artık 444 7 008 ve 0 541 212 37 11 numaralı telefona WhatsApp üzerinden ulaşabilecekler ve cevap alabileceklerdir. İşitme engelli ve yaşlı vatandaşlarımız sadece cep telefonlarını kullanarak Artvin Belediye Başkanlığı Beyaz Masa personeline doğrudan ulaşarak hizmetler hakkında bilgi alabilecek, sorunlarını, görüş ve önerilerini iletebilecek ve çözüm önerileriyle katkıda bulunabileceklerdir. Engelliler için açık alanları, kapalı mekanları ve ulaşım hizmetleriyle belediye hizmetlerini herkes için ulaşılabilir ve tüm bilgi platformlarına erişilebilir bir Artvin ve Türkiye hedefliyoruz.

 

 

 

 

 

 

 

 

2156-resim555661

2157-resim54654654555661

2158-002resim22159-001resim1

Harita üzerinde iş durumu kontrolü

2161-000resim1

 İYİbu uygulamasını yakından takip eden Belediye Başkanı Mehmet Kocatepe, Belediye ekiplerinin günlük rutin çalışmalarının dışında gerek mahalle sorumluları gerekse vatandaşlardan 153 Beyaz Masa ve 0541 2123711 WhatsApp hatlarına gelen şikâyet ve önerilerini anında işleme alınıp yetkili birimlerce gerekli çalışmaların yapılarak hızlı bir şekilde çözüldüğünü söyledi. Başkan Kocatepe, “biz bütün imkânlarımızla güzel şehrimize hizmet etmek için çalışıyoruz. Ekiplerimiz büyük bir titizlikle çalışmalarını yapıyorlar ancak bazen atladıkları konularda oluyor. Burada devreye, kurduğumuz mahalle temsilcileri ve vatandaşların talepleriyle aksaklıkları İYİbu uygulamamızla giderip sorunları çözüyoruz. Vatandaşımız öneri ve şikayetleri Beyaz Masaya geliyor. Burada dijital ekranda yer tespiti yapılıp o noktaya en yakın ekiple irtibata geçilip yönlendiriliyor. Ekipler anında sorunlu noktaya ulaşıp sorunu giderip öncesi ve sonrasıyla merkeze görselini atıp bilgilendiriyor. Son aşamada da vatandaşımıza dönüş yapılarak bilgi veriliyor. Yürüttüğümüz İYİbu hem vatandaşlarımızla irtibat halinde oluyor hem de her alanı kontrol etme ve çalışmaları an ve an takip edip neticelendirme imkânı buluyoruz” dedi.

BASINDA İYİbu

 

2135-554299018